Grietje.reismee.nl

Holiday in Fiji!

kia ora!

Nou ik zal maar even wat van me laten horen na lange tijd! Schaam me wel hoor maar zal vanaf nu wat actiever te zijn en wat meer neer zetten.

Hier gaat alles nog heel goed! Ik heb een harstikke gave tijd, met leuke vriendinnen en een leuke gastfamilie! :) ik zit hier nu al 7 maanden, de tijd gaat ongelofelijk snel, nog 4 te gaan en ik zit weer op Urk! :) om eerlijk te zijn ben ik nu toch wel echt ' anwinneg' hoor!

De laatste 6 weken zijn aardig hectisch geweest. Het begon allemaal dat het jongste jongetje waar ik op pas, nu 10 maanden, een keer vroeg in de ochtend bijna gestikt was. Ik was daar zelf niet bij maar het was aardig ernstig. Toen ik beneden kwam was hij ook helemaal van de kaart. Later die ochtend (moeder was thuisgebleven)was hij een beetje huilerig en wilde niks alleen op je schoot zitten.. totdat ik hem oppakte en hij helemaal zat te shaken en helemaal niet meer reageerde! Dat was echt heel eng om te zien, ik wist op dat moment ook echt niet wat ik moest doen dus ik de moeder geroepen en we dachten eigenlijk allebei dat er nog iets vast moest zitten in zijn keel dus alles geprobeerd maar het haalde niks uit. ambulance gebeld en toen is hij naar het ziekenhuis gesjoeft en helemaal onderzocht. Bleek dus dat hij een aanval had gehad. Het arme kind, en dat op één dag. Er werd ons verteld dat het eenmalig kan zijn en dat dat wel vaker voorkomt bij babys wanneer ze tanden krijgen maar het kan zijn dat het ook vaker kan voorkomen. Best wel eng dus. Maar gelukkig de weken die volgden heeft hij zich goed gehouden al was hij telkens niet erg lekker. we hadden een week vakantie naar Fiji geplant, dus daarvoor nog even bij de dokter geweest maar alles was goed.

Ik heb een top vakantie gehad op Fiji. We zijn zaterdag heen gevlogen, ik vloog met mn gastfamilie en ik heb in een resort gezeten en zij zijn naar een eiland gegaan. Echt een super, super week gehad! Een prachtig resort, aan het strand, prachtig weer gehad, leuke mensen ontmoet en mega leuke dingen gedaan!! Heerlijk aan het strand gelegen, gezwommen, massage gehad, en ik ben gaan paardrijden naar een waterval door de red woods. Een tocht van zo'n 3 uur, en dat was echt heel gaaf! Zo gaaf dat ik de volgende dag opnieuw ben gaan paardrijden maar dan langs 2 stranden. Normaal loop je meestal de hele weg maar heb de gids zover gekregen om ze lekker te later rennen over het strand :) De lokale mensen die in Fiji leven zijn allemaal stuk voor stuk ongelofelijk vriendelijk. Waar je ook komt iedereen praat met je, vertelt hele verhalen, echt fantastisch. Ze nemen het er ook niet zo nauw met de tijd, alles gaat daar heel relax. Fiji time noemen ze het. Overal waar je kwam : Relax, Fiji time man :) Heerlijk om zo je vakantie door te brengen! :P De laatste dag heb ik een auto gehuurd en hebben 2 locals me mee genomen naar de hoofdstad van Fiji, Suva. Prachtige stad! Toch kun je goed zien dat het een ontwikkelingsland is. En het verkeer is een zootje, ben zelfs door rood gereden want er zat volk achter me te toeten terwijl ik netjes aan het wachten zat en iedereen maar zeggen dat ik gewoon door moest rijden! Een super leuke dag gehad. Naar het museum geweest, interessante geschiedenis van Fiji gehoord, en door de stad heen gelopen :) Ook nog naar een show geweest dat er jongens over hete stenen liepen. Ongelofelijk maar het is echt zo. Woensdag beginnen ze het vuur aan te maken met de stenen er boven op en op donderdagavond hadden we de show. Deze jongens komen van een eiland rond Fiji en ze geloven dat ze de krachten van God krijgen om over hete stenen te lopen op blote voeten. Zo bizar om te zien! Daarna is er een hele kava ceremonie geweest. Kava is de traditionele drink hier.. Dat is het sap van een plant. Smaakt niet geweldig maar je hebt mensen die het elke avond drinken daar. Je slaapt er lekker van en de volgende ochtend voel je je heel goed! Nou dat heb ik gemerkt want had nog niet eens een hele schep naar binnen gewerkt en heb als een roos geslapen die nacht!

Al met al echt een geweldige relaxe week gehad, maar midden in de week kreeg ik niet zo'n leuk bericht van mn gast ouders. De jongste had dus aan het begin van de week 5 aanvallen gehad, achter elkaar. Dat was wel even schrikken ze waren bijna naar huis gegaan. Zaterdagochtend vroeg om half 5 al opgehaald en weer naar het vliegveld gebracht. Einde van een geweldige vakantie, en zit te denken om nog een keer heen te gaan voordat ik weer naar Urk kom! In Auckland op het vliegveld waren 3 vriendinnen me op aan het wachten zonder dat ik wist. Dat was een echt superleuk!! :) Daarna lekker uit eten geweest, einde van een top week! :)

Maandag weer aan het werk en Reid was dus nog steeds niet de oude en de koorts bleef maar oplopen en dalen. s'middags bloedgeprikt, en toen werden we dinsdagochtend gebeld dat hij meteen naar het ziekenhuis moest. Bleek hij dus typhoid te hebben met salmonella bacterie. Opgelopen in Fiji. Gelijk antibiotica toegedient en hij heeft tot en met vrijdag in het ziekenhuis gelegen. sinds gister heeft hij eindelijk geen koorts meer gehad dus we hopen dat het zo blijft!

De lente is hier begonnen eindelijk! :) Ik zal niet zeggen dat ik het koud gehad heb hoor deze winter in Nieuw-Zeeland want dat valt echt niet te vergelijken met de winter in Nederland! De zon is al heerlijk warm, dus laat de zomer maar komen!

Groetjes Grietje

Reacties

Reacties

margaretha

wat un verhaal knaak!!! zou ok wel wier durs teed worren jah;) tot je anwinnig wassen wist ik allang al;)

mar je maken doar wel wat mie or!! ik had ok niet ewieten wat ik zou moeten doen as zo'n lkkr jongetjun zo'n aanval krigt.. mar gelokkig is nou alles wier goed toch?? en varder is doar ok alles goed hew ik wel in de gaten.. nou geniet dur nog van doar;) en hou je kalm:)

groetjus kl en mar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active