Grietje.reismee.nl

een jaar Nieuw-Zeeland

Kia ora! (groet in het Maori)

Nou het is alweer een paar weken terug sinds mijn laatste verhaal, de tijd vliegt hier! Er zijn ondertussen ook wat dingen verandert. Om te beginnen met mijn titel. Ik ben van plan om een jaar vol te maken hier. Het bevalt heel goed, en er zijn nog zoveel dingen die ik wil zien en doen dat ik besloten heb om er een jaar van te maken. Ik blijf gewoon in deze familie en zij vinden het super dat ik langer blijf!

De weekenden zijn nu lekker gevuld. Het weekend na pasen zijn we zaterdag naar Waiheke Island geweest. Een prachtige rit met de ferry van een half uurtje. We hadden het plan om daar een auto te gaan huren. Daar aangekomen stonden we al eens een half uurtje te wachten zonder dat er iemand aanwezig was. Toen er eindelijk een mannetje kwam had zich natuurlijk al een lekkere rij gevormd en wij waren niet de eerste. Nou je gelooft het niet maar dat mannetjen nám zijn tijd voor iedereen en hoe! We dachten echt als hij dit bij iedereen doet zijn we met een uur nog niet klaar! En wél hé.. Hij gaf iedereen úitgebreid informatie. Op zich is daar niks mis mee natuurlijk maar als er dan ook even iemand kwam om de rest voor zijn rekening te nemen! Een frustrerend uur verder werden we eindelijk geholpen en we zijn hem dan ook gesmeerd voordat hij ons ook zijn verhaal kon vertellen want het was prachtig mooi weer en we hadden een plattegrond bij ons! We hebben heerlijk op het strand gelegen die middag en daarna hebben we rondgetourd. Waiheke is over het algemeen warmer als Nieuw-Zeeland en je hebt er dan ook verschillende wijngaarden. Dus s’ avonds een heerlijk eigengemaakt Nieuw-Zeelands wijntje gedronken met de nodige aperitiefjes. Heerlijk aan het strand.. Genieten dus.. We zouden de ferry van 7 uur terug pakken want we zouden s’ avonds ook nog wat gaan doen, dus met volle vaart terug gereden maar nee hé toen we aankwamen konden we de ferry alleen nog maar uitzwaaien. Hij was nét weg. Flink balen want de volgende ging om half 9 pas. Gelukkig hadden we de auto nog dus hebben we wat gedronken in het dorpje daar. Gezorgd dat we ruim op tijd terug waren, maar ook nu hadden we geen geluk want om half 9 nog steeds geen ferry! Bleek dat de timetable op mijn blaadje verkeerd was en dat er een ferry was geweest om 8 uur en dat de volgende om half 10 pas kwam! Zat ons niet echt mee, maar we hebben in ieder geval een heerlijk dagje gehad!

De twee weken vakantie van Finn waren ook erg leuk. Heb het lekker druk gehad en we hebben elke dag wel wat leuks gedaan. Een andere aupair heeft 2 kids van bijna dezelfde leeftijd dus daar hebben we wat playdates mee gehad, en de laatste dag had ik de 3 boys. De oudste Jacob ook. Hele leuke dag gehad met z’n allen!

Afgelopen woensdag hadden we hier een nationale herdenkingsdag. ANZAC day. Op die dag herdenken we het Australische en Nieuw-Zeelandse Army Corps. Mirjam (andere aupair) en ik zijn dinsdagavond vertrokken naar Coromandel om daar een nachtje te kamperen in de tent. Het was 2 uur rijden en het was echt super leuk. S’ ochtends zijn we naar de Hot Water Beach geweest. Daar kun je op het strand een gat graven en dan komt er heet water uit de grond waar je lekker in kan zitten. Echt heerlijk! En s’ middags zijn we naar de Cathedral Caves geweest. Ook gaaf en super mooi daar! En s’ avonds weer een prachtige route terug gereden. Het is hier absoluut geen straf om een paar uur te rijden. Als je Auckland uit rijd en echt in de country rijd is het echt genieten! Elke keer weer anders, prachtige bergen, landschappen, stranden, alles heb je hier!

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een auto. Maar ik heb nu een kennis die me helpt. Die weet heel veel van auto’s en zorgt er in ieder geval voor dat ik niet zomaar wat koop. Binnenkort dus eindelijk een auto ‘onger mn gat’! Ik rij wel gewoon met de kinderen in de familie hun auto maar in het weekend is het natuurlijk lekker als je een eigen autootje hebt om mee te touren!

Nou ik zal nu zo naar de kerk. Fijne zondag allemaal!

Bye bye, take care!

Reacties

Reacties

Tutte ap

toemaar, ze onderneemt alles nu.. maar wel gaaf hoor!
nou geniet er maar van ;)
Dikke poes!

tante Aline en ome Bram

Hee die Grietje,

Leuk om weer even wat van je te lezen. Wat grappig dat die time tables niet altijd zijn wat ze lijken. Toen ik je blog las, las ik eerst Auckje land..... :) Misschien dat dat er nog van komt, nu je voor een jaar hebt getekend? Blijven je collega au pairs dan ook zo lang? Of krijg je onderweg wel weer nieuwe company? Erg leuk dat het zo klikt met die andere meiden, dat is toch wel heel anders als dat je in je uppie in het weekeind zou zitten. Zoals je het beschrijft lijkt het me een prachtig land. En, die auto heeft volgens mij nog niet zo;n haast. Je lijkt opa/oma Kramer wel, al hadden die geen rijbewijs, die kwamen ook over de hele wereld..... :) Nou, one day at a time, en wees je ervan bewust dat dit een unieke tijd in je leven is. Hier regent ut.....:( en is het gewoon koud voor de tijd van het jaar. Ik zal hout op de kachel gooien, de kinderen komen zo uit school. Bye bye (en ja, wij zijn wel een beetje aanwennig naar jou hoor!)

mar

ejjj toppr!!!
zo te horen hew je ut doar nog steeds ielemoal geweldig!! gelokkig wel immers;) mar wanaar goan je op wintersport dan? of got dat niet maar duur?? nou kspreek je nog wel;) en stuur ffn un bericht via facebook wanaar je op skype zitten;)

succes nog.. dikke poes mar en kl

Aukje

Hoi tutte hoe is het

Aukje

Heb je al verkering tutte want ik mis je wel waneer kom je treg?want ome Jacob heeft met een brommer een ongeluk gehat.

Dikke poes je schatjes

Tutte grie

Hallooo lieve schatjes van mn!!!

Hoe is het met jullie? we moeten snel weer even skypen hoor want ik mis jullie verschrikkelijk!! nee hoor ik heb nog geen verkering.. ik hoorde het ja van ome jacob wat een zootje hé! geef hem maar een dikke poes van mij als hij terug komt en tante maria ook! LOVE YOU SKATJES!!!

dikke poes van tutte grie

Aukje

Wij missen jou ook en bij ons is het heeeel goed en
Jan-SIMON zegt altijd tutte grie kom dan lachen wij

Love YOU je schatjes

aukje

hoi tutte grie hoe is het in nieuw-zeeland? wij vinden het heel spannend als de baby komt.jammer dat jij er dan niet ben he. waneer kun je weer skypen
love you

tante alby

hallo griet ik vind het heel mooi om de foto s te zien ben blij dat je het naar je zin dan gaat de tijd ook sneller we denken aan je groetjes an die kant xxx

Aukje

Lieve tutte grie ik mis je hhhhheeeeeeelllllll erg en de anderen ook hoe is het met de baby en met zijn broertje
Waneer kun je weer skypen

Love YOU de kids

tante Diana en oom Joost

Wat geweldig dat jij het cadeauspel gedaan hebt op ons feest. Wat een verrassing !! En het was fijn om je te zien zo live op het grote scherm ! Het was een heel gezellige middag. Prachtig cadeau van jullie gezin ! Hartelijke groeten.

Grietje

Fijn om te horen dat jullie een leuke dag hebben gehad, en ik ben blij dat jullie het leuk vonden!! :) En ik vond het ook leuk dat ik er op die manier toch een beetje bij kon zijn! Geniet lekker van ons cadeau maar dat zal vast wel lukken denk ik! Groetjes Grie

aukje

gedemorgen

hermien en jan-willem

van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je al een bult kadootjes gekregen? de kaart van ons komt eraan. en we eeten een lekker gebakje. hebben ze bij jul;lie ook lekkere gebakjes? Een bult poesen van ons. we missen jou, wanneer kun je weer oppassen(geintje)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active