Grietje.reismee.nl

Paasweekend

Hi there!

Eerste werkdagje na het paasweekend zit er weer op! Finn heb ik 2 weken lang ook elke dag want die heeft vakantie, dus dat is super leuk!

En wat het weekend betreft! Heb een geweldig paasweekend gehad!! Vrijdag ochtend rond 11 zijn we vertrokken richting de bay of island. De eerste stop was in mangawhai. Daar hebben we lekker gezwommen in de oceaan en lekker rond gestruunt.. S' avonds lekker uit eten geweest en in een hostel geslapen. De volgende dag zijn we doorgereden naar de bay of islands, met een tussenstop op het strand waar we weer lekker hebben gezwommen en daar heb ik gekitesurfd op het strand in plaats van op het water om te proberen. Dat was echt heel gaaf! Toen door naar de bay of island. De route ging langs de kust en door de bergen en is super super mooi!

Daar aangekomen hebben we gekeken om een hostel, en we hadden geluk! Een kamer met uitzicht op een waterval! Echt super! Meteen besloten om daar 2 nachten te blijven! We hebben de waterval van dichtbij bekeken en hebben s' avonds lekker pizza gegeten in het stadje! Meteen ook uitgezocht wat we de volgende dag konden doen, en we waren op de dolfijnentour uitgekomen! Een 4 uur durende dolfijnentrip en we zouden ook met ze mogen zwemmen!! Dus dat zijn we de volgende dag gaan doen! Het was echt helemaal geweldig! We hebben een geweldige bootreis gehad door de bay of island en hebben veel dolfijnen kunnen zien! Ze zwommen gewoon overal, en ook dicht bij de boot! Echt super super gaaf! Het was prachtig weer, dus we hebben echt kunnen genieten. Maar HELAAS hadden de dolphins geen zin om met ons te gaan zwemmen! De eerste groep dolfijnen die we zagen waren goedgezint en speelden de hele tijd, en met de tweede groep die we tegen zouden komen zouden we mee gaan zwemmen. Maar op de plek aangekomen zagen we ze wel maar duikten ze steeds onder en trokken weer verder. Wat dus wil zeggen dat ze waarschijnlijk aan het eten zijn. Echt heeeel jammer maar ik ga dit zeker nog een keertje doen!!:D Dat was dus echt een geslaagde middag, en daarna zijn we met de ferry naar een eiland geweest genaamd ' Russel'. Echt super leuk dorpje en prachtige omgeving!! S' avonds zijn we uit eten geweest in een thais restaurant. Heerlijk!!!

En maandag zijn we rond 11 vertrokken en zijn we naar de hot springs geweest. Dat zijn soort kleine baden waar water inzit wat uit de grond komt. Natuurlijk grondwater! Hele hete baden en iets warmer, maar allemaal echt warm of heet grondwater. En de soort modder wat op de grond ligt kun je op je lichaam doen en dat op laten drogen en afspoelen. Dat moet heel erg goed zijn voor je huid. Dat was erg leuk! Wel stinken, en vooral na de tijd, maar je voelt het echt aan je huid na de tijd! Lekker zacht..

Daarna doorgereden met kleine tussenstops op mooie plekjes want de terugreis was ook helemaal geweldig! De natuur hier is AMAZING!! 18 kilometer slingerpad door de forest, waar we ook nog de grootste Kauri tree in de wereld hebben bewondert! Deze boom is 51 meter hoog en de omtrek van ong. 13,8 meter. Echt een gigantische boom! En toen weer verder door de bergen van Nieuw-Zeeland naar Auckland. Was echt een super mooie route! S' avonds om 9 uur eindelijk doodmoe thuis aangekomen!

Al met al een super geweldig weekend gehad!!! Nieuw-Zeeland is een prachtig land! Ook het weer was het hele weekend geweldig dus het kon niet op! Hopen dat het zo blijft nog even!:D