Grietje.reismee.nl

the haka

Hallo allemaal!!

Nou hier weer even een levensteken vanuit 'downunder' !:D

Ik wil eerst iedereen even bedanken voor de leuke reacties op mijn verhalen! Heel leuk!!:)

Wat gaat de tijd snel! Ik ben alweer bijna een maand hier! Nog steeds niet te geloven hoor haha!

Vorige week mijn eerste week alleen gehad na 3 weken. En dat beviel heel goed! Overdag heb ik het opzich best wel rustig en kan ik me lekker met Reid bezig houden, en s' middags om half 4 is Finn thuis. Het gaat heel goed tussen mij en de kids. Finn is een skatjen, maar weet precies wat hij wil en kan het op een schreeuwen zetten soms. Ik heb echt respect voor mijn hostparents dat ze altijd zo kalm blijven! Zoals ik weet precies wanneer hij naar bed gaat want dan schreeuwt hij de hele buurt bij elkaar (zij het niet Nieuw-Zeeland!). En zij blijven zo kalm! Totdat ik dat zelf ook mee mocht maken! Op vrijdag middag is Finn om 12 uur thuis. Dus ik dacht, ik neem ze mee naar de playground, de hond mee, Reid in de buggy en Finn was helemaal in de wolken. De hele weg zij hij 'Ow I just love you so much!'. En we hadden een leuke middag.. Totdat ik zij dat we naar huis gingen! Hij bleef zitten waar hij zat en wou met geen stok mee. Oké niet goedschiks dan kwaadschiks dus ik gooide hem over mijn schouder, de buggy en de hond mee.. En schreeuwen dat hij deed! Dat moet natuurlijk een vertoning zijn geweest, want iedereen zag je kijken! Nou ik wist niet dat ik dat in me had, maar ik heb hem heel kalm de hele weg letterlijk meegesleurd! 'I'm not your friend anymore, I don't like you' waren dus op de terugweg zijn favoriete woorden. En zodra we thuis waren zette ik een filmpje aan, en weg was Finn. Gewoon totall los dus! Nou dat ook weer meegemaakt!

Ik voel me al echt thuis hier dankzij het gezin.Ik word overal voor uitgenodigt en ze staan overal open voor. Echt super! Met pasen hopen we een weekend in een huisje te gaan, dicht bij waar Jax. familie woont. Hier 4 uur vandaan. Het moet een prachtige omgeving zijn dus daar ben ik wel voor in natuurlijk! Alle kids gaan mee, dus dat word gezellig!

Dit weekend heb ik voor het eerst in de auto gereden een heel stuk. Het is natuurlijk links dus wel even wennen! Maar alle auto's in Auckland zijn bijna automaat dus dat is helemaal super. Zo makkelijk! Ook gebruik ik sinds dit weekend de scooter. Nou dat is ook geweldig leuk hier. Zo heb ik de omgeving nu echt goed kunnen verkennen en het is hier super, super mooi! Vandaag heb ik een rondje gereden door een buurt waar de rijkste mensen van Nieuw-Zeeland wonen. Dat is hier aan de kust. Wat een huizen zeg! ongelofelijk!
En dit weekend hebben de kids me ook iets heel leuks laten zien. Vandaar mijn titel: The haka. Dit is een dans van de oorspronkelijke bewoners hier. De Maori. Zij hebben bepaalde haka dansen en die worden in deze tijd ook gedaan aan het begin van bijvoorbeeld een rugbywedstrijd. Zoals de worldcup rugbywedstrijd vorige winter. Best wel eng en apart om te zien eigenlijk, maar als je de kids het ziet doen, heel serieus, echt zo leuk!

Vorig weekend had ik vrijdag avond een game avond van de kerk wat heel gezellig was! En zondag heb ik de dag doorgebracht bij een stel uit de kerk. Zij zijn net getrouwd en zij komt uit Schotland. Toen ik vertelde dat mijn vader daar met Crescendo ook is geweest, was ze heel verast en zij dat ze dat wist want ze is naar een concert geweest toen zij in Schotland zongen! Dat is natuurlijk leuk om te horen, en dat terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit! En ook Urk kon ze, ze is er zelfs geweest en heeft er kennissen wonen. Al met al dus een hele leuke dag gehad!

Vandaag voor eerst wat aan sport gedaan. Iedereen doet hier volgens mij aan sport dus ik heb vandaag zumba geprobeerd. Nou dat word morgen spierpijn! Maar wat is dat leuk om te doen!

Al met al gaat het nog steeds hartstikke goed dus, en ik probeer mijn week een beetje te vullen met leuke dingen zolang als ik hier ben!:D Ik ben druk op zoek naar een autotje zodat ik de weekenden een beetje rond kan touren!Het weer word al iets minder. Nog steeds warm maar veel regen! Maar we blijven genieten!

Take care!

XxX Grie

Reacties

Reacties

Collega

Hee Grietje, klinkt super allemaal weer! Echt heel gaaf man! Heb je ook al wat moas opgescharreld daar? Samen de omgeving verkennen is toch leuker dan alleen ommers.. En hoe heb je het met de anwinnigheid? ;) xx vanuit Franceeeee

Meini & Anja

Wat een enthousiaste verhalen! Mooi dat het je zo bevalt. Sterkte met zo'n brullende Finn. En geen last van anwinnigheid?
Groeten,

hiltjen

heejj grietjeehhh wat gaaf dat het je zo goed bevalt, ben blij voor je, voor t zelfde geld had je een heel wat minder leuk gezin getroffen.. nou we missen je al wel or bij de skinpack t word nu soms echt saai, als we te vaak achter elkaar daar staan:S geen gekke brieven of tekeningen meer:p haha.. naja succes verder he:D
xx

margaretha;)

knaak.. wat super tot je ut zo leuk vinnen..
;) bin je nog niet anwinnig dan?? of got dat op zich wel??
en wat super tot je overal mit ullie mie mie muggen.. volgens mij hw je ut echt super etroffen.. nou knaak spreek je wel wier urs..
dikke zoen van kl en mar

Ome Bram en tante Aline

Lieve Grie,

Wat fijn dat je zo kunt genieten! En dat het met de kinderen zo lekker klikt. Dat is toch wel heel belangrijk! Echt stoer dat je 'effen' een stuk gaat autorijden, en dan links....., ik werd daar in Ierland behoorlijk draaierig van, maar gelukkig is het land waar je bent groot genoeg om zuurtjes te raaien en 'arde te toeten' . En dat de wereld klein is..., dat is zo leuk he?! Wij zijn net terug uit Jeruzalem, zit Willie Lindeboom van Jan de Bakker, 'toevallig' naast ons in een guesthouse. De wereld is een dorp geworden. Heel leuk om je verhalen te lezen en te horen. Take Care en blijf genieten!

Grietje

Hallo allemaal!

Dankjewel voor al jullie reacties!!:D Super leuk!
Op dit moment ga ik er bijna lekker op, en is het bij jullie net dag.. Het gaat nog steeds heel goed.. Morgen zondag, en dan begint de week alweer.. Het gaat zo snel hier! Van de week weer heerlijk weer gehad! Van anwinnigheid nog niet zoveel last! Veel skypen dan valt het allemaal wel mee!:D
Nou de groetjes op Urk!!

Xx grie

Louwrens Kramer

Hallo nicht,

Ik zie dat je het erg naar je zin hebt in Auckland.

Met mij gaat het ook goed op school: vanaf november dit jaar ga ik stage open bij de Gemeente Urk en voor de zomer van 2013 hoop ik examen te doen voor Bedrijfsadministrateur niveau 4.

Veel plezier nog in Nieuw-Zeeland.

Groeten, Louwrens.

fam kramer

hoi grie

daar zit je dan in heel ver bij ons vandaan , maar we houden je wel in de gaten dat zie je maar weer haha,maar super dat je het zo goed naar je zin hebt meid, zo ben je straks weer een ervaring rijker.
we hopen dat je een fijne tijd mag hebben.


groetjes peter, hilde ,
joost en amanda
willemijn
en albert arie
van uit de kerk

ome kobus

Hallo grietje hoe gaat het ik hoorde van je moeder dat je het naar je zin hebt daar. Je moeder zit hier aan een bakje en een ..... Groetjes van je ome en tante

tante francien en de rest

hallo grietje
leuk dat je het zo goed hebt.
alles is oke met ons.
wij gaan van de zomer naar Italië.
pas goed op de kinderen en op jezelf.

groetjes tante francien en ome klaas en janny en maarten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active